Психологія управління 3 курс "Агроінженерія", "ЕЕЕ"
Психологія управління досліджує такі найбільш актуальні для організації психологічні проблеми:
• підвищення професійної компетентності керівників усіх рівнів, тобто вдосконалення стилів управління, міжособистісного спілкування, прийняття управлінських рішень, стратегічного планування і маркетингу, подолання стресів тощо;
• підвищення ефективності методів підготовки й перепідготовки управл інс ького персоналу;
• пошук і активізація людських ресурсів організації;
• оцінювання та підбір кадрів організації:
оцінювання й покращення соціально-психологічного клімату, згуртування персоналу навколо цілей організації.
Завдання дисципліни. Психологія управління як наука має забезпечити психологічну підготовку менеджерів, сформувати й розвинути їх управлінську культуру, створити необхідні передумови для теоретичного розуміння і практичного застосування найважливіших проблем сфери управління, до яких належить віднести:
• розуміння природи управлінських процесів;
• знання основ організаційної структури;
• чітке уявлення про відповідальність менеджера та її розподіл по рівням відповідальності;
• знання способів підвищення ефективності управління;
• знання інформаційної технології та засобів комунікації, необхідних для управління персоналом;
• уміння усно і письмово виражати свої думки;
• компетентність стосовно управління людьми, відбору й підготовки спеціалістів, здібних до лідерства, до оптимізації міжособистісних взаємостосунків серед працівників організації;
• здібність планувати й прогнозувати діяльність організації з використанням засобів обчислювальної та комп'ютерної техніки;
• вміння оцінювати власну діяльність, формулювати аргументовані висновки й підвищувати свою кваліфікацію, виходячи з вимог сьогодення та очікуваних змін у майбутньому;
• розвиток уявлення про особливості організаційної поведінки, структури малих груп, мотиви й механізми їх поведінки.
Метою вивчення дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти професійно-психологічних знань і вмінь. поведінки особистості в різноманітних професійних ситуаціях, культури управління, здатності аналізувати, об'єктивно оцінювати соціально-психологічні явища та процеси; оволодіння методикою психологічного аналізу управлінської діяльності; формування управлінських навичок.
У результаті вивчення дисципліни «Психологія управління» здобувач вищої освіти повинен знати:
• природу особистості менеджера, її основні процеси та індивідуально- психологічні властивості, методи вивчення цих властивостей;
• проблеми розвитку, динаміки, формування виробничої структури, основні умови життєдіяльності організації;
• взаємовідносини менеджера та організації, управлінця з організацією, психологію спілкування в організації;
• психологічні особливості конфліктних та екстремальних ситуацій в організаціях.
У результаті вивчення дисципліни здобувач вищої освіти повинен уміти:
• оцінювати особистісні якості людей, усвідомлювати закономірності між особистісних стосунків в організації;
• спілкуватися, організовувати групи, здійснювати управління;
• здійснювати психологічний аналіз виробничої діяльності:
• застосовувати набуті знання, вміння й навички у розв’язанні проблем виробництва, соціально-професійного самовизначення;
• здійснювати дії з профілактики конфліктів;
формувати систему морально-етичних поглядів із урахуванням специфіки діяльності майбутнього молодого спеціаліста.